Grafinis dizainas – Trumpa istorija

Grafinis dizainas – tai profesija, kurios veikla yra projektavimo, programavimo ir vizualiųjų komunikacijų kūrimas, paprastai gaminamas pramoninėmis priemonėmis ir skirtas konkrečioms žinioms perduoti konkrečioms socialinėms grupėms, turinčiam aiškų tikslą. Tai veikla, kuri leidžia grafiškai perduoti idėjas, faktus ir vertybes, apdorotas ir sintezuotas formos ir komunikacijos, socialinės, kultūrinės, ekonominės, estetinės ir technologinės. Taip pat žinomas kaip “vizualinio bendravimo” dizainas, nes kai kurie žodžio reikšmė yra susijusi tik su spausdinimo pramone ir suprantama, kad vizualūs pranešimai perduodami daugeliu žiniasklaidos priemonių, o ne tik spausdinami.

 

Image result for graphics design flickr

Atsižvelgiant į didelį ir greitą informacijos mainų augimą, grafinių dizainerių paklausa yra didesnė nei bet kada, ypač dėl naujų technologijų plėtros ir poreikio atkreipti dėmesį į žmogiškuosius veiksnius, kurie nėra jų inžinierių kompetencijos ribų .

Kai kurios klasifikacijos yra plačiai naudojamas grafinis dizainas: reklamos dizainas, redakcinis dizainas, firminis stilius, internetinis dizainas, pakuotės dizainas, tipografinis dizainas, ženklų dizainas, daugialypės terpės dizainas ir kt.

Grafinio dizaino istorija

Grafinio dizaino profesijos apibrėžimas yra gana naujausias, kalbant apie jų parengimą, veiklą ir tikslus. Nors nėra vieningo nuomonės apie tikslią grafinio dizaino gimimo datą, kai kurie tarpukario laikotarpio pažintys. Kiti supranta, kad prasideda XIX a. Pabaigoje.

Gali būti, kad specifiniai grafinio ryšio tikslai kilę iš paleolito urvo paveikslų ir rašytinės kalbos gimimo trečiojo tūkstantmečio pr. Kr. C. Tačiau darbo metodų ir mokymo skirtumai reikalingi pagalbiniams mokslams yra tokie, kad neįmanoma aiškiai identifikuoti dabartinio grafikos dizainerio su priešistoriniu žmogumi, su XVIII a. Ksilografu arba 1890 m. Litografu.

Nuomonių įvairovė atspindi tai, kad kai kurie kaip grafinio dizaino produktas ir visa kita grafinė demonstracija mato tik tas, kurios atsiranda dėl pramoninės gamybos modelio taikymo, tos vizualinės apraiškos, kurios buvo “suplanuotos”, atsižvelgiant į poreikius skirtingos rūšys: produktyvus simbolinis ergonomiškas kontekstinis ir tt

Fonas

Kellso knygos puslapis: “Folio 114”, su dekoruotu tekstu, yra “Tunc dic illis”. Viduramžių meno ir puslapio išdėstymo pavyzdys.

Kellso knyga. Biblija, rusakalbė, kurią gausiai iliustruoja airių vienuoliai devintojo amžiaus dešimtmetyje, yra labai gražus ir ankstyvas grafinio dizaino koncepcijos pavyzdys. Tai yra puiki meno vertės, aukštos kokybės demonstravimo grafika ir netgi modelis mokymui sukurti – netgi pranašauja kokybei daugeliui dabartinių redakcinių kūrinių, taip pat funkciniu požiūriu šiuolaikinis Šis grafinis kūrinys reaguoja visiems poreikiams pristatė žmonių, kurie ją sukūrė, komanda, tačiau kiti mano, kad tai būtų grafinio dizaino produktas, nes jie supranta, kad jų dizainas nėra pritaikytas dabartinio grafinio dizaino projekto idėjai.

Spausdinimo istorija – pertvara, taip pat knygos istorija – yra glaudžiai susijusi su grafiniu dizainu, tai gali būti todėl, kad beveik nėra grafikos dizaino, kuriame nėra tokių elementų grafikos. Taigi kalbėdamas apie grafinio dizaino istoriją, spausdinimas taip pat minėjo Trajano koloną, viduramžių miniatiūras, Johano Gutenbergo spaustuvę, knygų industrijos raidą, Paryžiaus meno judėjimo ir amatų (meno ir amatų) plakatus, William Morrisą, Bauhausą ir kt. ”

Johano Gutenbergo kilnojamojo tipo įvedimas atpigo knygas ir palengvina jų platinimą. Pirmosios spausdintos knygos (inkunabulos) sukūrė pavyzdį iki XX amžiaus. Šios eros grafinis dizainas tapo žinomas kaip senas stilius (ypač šriftų, kuriuos naudojo šie ankstyvieji typografai), arba humanistas dėl vyraujančios filosofinės laiko mokyklos.

Po Gutenbergo iki devyniolikto amžiaus pabaigos, ypač Didžiojoje Britanijoje, nebuvo pastebimų reikšmingų pokyčių, buvo siekiama aiškiai atskirti baudą ir taikomosios dailės.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *